Varför är det så tabu att snoka?

Jag undrar varför det är så tabu att snoka på sin make/maka/sambo?

Ja, visst.. jag har kontrollbehov.. jag vill veta vad min man gör.. jag tänker inte sitta och bli lurad när han sätter på sekreteraren på jobbet.

Jag vill ha koll, jag behöver koll för att lugna mina nerver..


Läste en spännande artikel i Västerbottens folkblad för ett tag sedan där det stod:

"...det är skitsvårt att hålla fast i ett förhållande som stormar när omvärlden säger åt oss att uppgradera när någonting är dåligt. Byt bil, byt jobb, byt till en bättre mobil, uppgradera dig själv, köp snyggare kläder. Och har du en partner som brister? Jamen BYT partner då! Det här kapitalistiska samhället vill att vi  ska vara missnöjda. Därför att missnöjda människor konsumerar. Varor, tjänster, människor. Det här samhället gör oss rastlösa och missnöjda och vill att vi ska öka kraven. Byta partners som mobiltelefoner i jakt på den rätta. Införskaffa en Uppgraderad Livskamrat 2.0"

Frågan är ju om det är fel på mig, eller fel på samhället i grund och botten.. jag menar det kanske inte är så konstigt att man gör som man gör när hela samhället gapar efter att man hela tiden ska skaffa större och bättre saker så fort det nya känns lite gammalt..


Det må vara tabu att snoka.... men varför egentligen? Man värnar ju bara om familjelivet..


Och hur kul är det att lita på någon och sedan bli bedragen..? 
Jag ser snokandet som ett sätt att ta reda på om man kan lita på personen...


Kommentarer
Postat av: Mikisteo

Har läst alla inlägg i bloggen nu (fastnade) och jag måste säga att den är skit rolig^^ skrattade högt flera gånger! jag hoppas att det kommer gå bra för er och jag tänker i alla fall länka bloggen på min sida och hoppas att någon mer uppmärksammar den :) keep up the good work

2008-12-10 @ 21:34:20
URL: http://mikisteo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Förlåt för "reklamen"



Just nu, bara för att det snart är jul så har jag en liten tävling.

Du vinner en beställningsdesign, fast gratis.

Du får vara med och bestämma exakt allt som rör designen och jag slutar inte pilla med designen förrens du är helt nöjd.

Intresserad? Klicka in dig på min blogg och lägg en kommentar :)



KRAM

2008-12-10 @ 21:41:16
Postat av: Matilda Yli-Paavola

Förlåt för "reklamen"



Just nu, bara för att det snart är jul så har jag en liten tävling.

Du vinner en beställningsdesign, fast gratis.

Du får vara med och bestämma exakt allt som rör designen och jag slutar inte pilla med designen förrens du är helt nöjd.

Intresserad? Klicka in dig på min blogg och lägg en kommentar :)



KRAM

2008-12-10 @ 21:41:43
URL: http://tildisens.blogg.se/
Postat av: hanna

Super bra och rolig blogg

2008-12-10 @ 22:03:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0