LuciaTåg

Så blev det fredag igen... Men fredagen var full utav massor utav åtaganden och när kvällen kom fanns ingen ork till att göra något överraskande för min man.


Men igår var det lucia och barnen spenderade kvällen och natten hos mina föräldrar. Älsklingen skulle ha julbord för sina anställda, så jag tänkte toppen - jag ska spendera kvällen framför tvn med något gott... Och så blev det,  städade och fixade lite inför julen också... Slog in diverse julklappar och hängde upp nya  gardiner i barnens rum.
 

Min man hade sagt att han skulle komma vid 23- tiden. Jag kännde att vi båda behövde egen tid med varandra och när barnen inte är hemma så är det ju perfekt.

Jag släckte ner hela lägenheten och tände värmeljus  och la ut dem som en "väg" in till vårt sovrum. Där satt jag i vit  skrud och ljus på huvudet. Istället för lucianattlinne bar jag en vit negligé och matchande trosor...
Spelade luciasånger på stereon. När mannen kom hem skålade vi i champange och njöt utav varandra.


Däremot hade min man mage att slänga ur sig "har du dåligt samvete eftersom du två helger i rad överraskar mig?"


Tänk att aldrig männen kan uppskatta oss till fullo, männen är nog som vi lite misstänksamma och aldrig nöjda....



Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Kul att du bloggar! Fortsätt så :)

2011-07-20 @ 04:54:51
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0