Kärt barn har många namn

Jag har ett problem. Jo så är det. Jag vet inte vad jag ska kalla det kvinnliga eller det manliga könsorganet inför mina barn... Jag kan inte ens själv säga ordet snopp högt så att någon hör. Vad ska jag då säga till mina barn att det heter?


Min man har inga problem alls när det gäller vår son då säger han snopp eller penis. Men jag, nej, det står still och jag pratar runt det. När jag googlar får jag fram en herrans massa namn men snopp och snippa verkar vara "populärast". Även andra "smeknamn" kom upp.



Manligt

Snopp
Penis
Kuk (hur vulgärt låter inte det)
Petterniklas
Han



Kvinnligt

Snippa
Slida
Mutta
Fitta (för vulgo)
Skäggbiff - ja det är ju troligt att jag skulle säga till min lilla princessa på 3 år 
"Gumman torka din skäggbiff när du kissat!"



Men allvarligt jag behöver faktiskt hjälp!
Vad ska jag säga framrumpa och bakrumpa?




Kommentarer
Postat av: Vicky

Underbar blogg, känner igen mig precis i allt.

2008-12-18 @ 08:05:39
Postat av: Natalie

Min mamma kallade alltid tjejernas för Snofsan. Det tycker jag är sött!

2008-12-18 @ 14:29:31
Postat av: hanna

köttgrottan? fitthålet? snoppgömman?

2008-12-28 @ 21:44:56
Postat av: Ann

"musslan" kan man visst kalla den också.. eller varför inte musen!?!!

2009-11-14 @ 02:23:58
URL: http://trollvinge.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0